در ایران بیشتر از سنگ قبر خوابیده استفاده می کنند و در برخی اوقات بر اساس سلیقه از سنگ قبر ایستاده هم استفاده می کنند اما در کشورهای دیگر بیشترین استفاده از سنگ قبر ایستاده است در زمان قدیم از سنگ قبر ساده استفاده میشد اما به مرور زمان بر روی سنگ ها حکاکی نام و تاریخ تولد و متن و شعری به آن اضافه شد به همین دلیل ابعاد سنگ قبر ها بزرگتر در نظر گرفته شد و باید سنگی را انتخاب کرد که در مقابل حکاکی مقاوم باشد .

آنچه در این صفحه مشاهده میکنید :

بعد از حکاکی سنگ برای اینکه نوشته ها جلوه بهتری داشته باشد بر روی آن رنگ میزنند , که معمولا در سنگهای مشگی و سفید از رنگ طلایی استفاده میشود , اما در بعضی از سنگها از زنگ سفید و حتی نقره ای استفاده می گردد که جلوه زیبایی دارد. 
بارکد مزار مجموعه سنگ لند برای زنده نگه داشتن یاد عزیزان مان و مرور تصاویر و فیلم های آن ها می باشد، میتوانیم برایشان فاتحه ای بخوانیم و صفحه آن ها را برای اقوام و دوستان ارسال کنیم. ما صفحه ای را در محیط اینترنت به متوفی اختصاص می دهیم و در آن هر محتوایی شامل بیوگرافی ، فیلم ، عکس ، صوت و ... بنا به نظر سفارش دهنده قابل بارگزاری است . همچنین محتوای جانبی شامل صوت قرائت قرآن ، دعا و زیارت اهل قبور ، حافظ خوانی و ... بنا به نظر مخاطب در صفحه مورد نظر قرار خواهد گرفت . مجموع این محتوا در قالب یک آدرس اینترنتی به صورت Qr کد بر روی سنگ قبر هک می شود و هر شخصی با اسکن این کد به صفحه مورد نظر دسترسی خواهد داشت . بدین شکل که افرادی که از مزار متوفی زیارت میکنند میتوانند به راحتی با اسکن کردن بارکدی که بر روی سنگ مزار حک شده است ، توسط گوشی موبایل خود به صفحه اختصاصی متوفی شما هدایت شوند و تصاویر ، ویدیو ها ، صداهای ماندگار و بیوگرافی شخص متوفی را بازدید نمایند جهت سفارش بارکد سنگ مزار کلیک نمایید

سنگ قبر

مرتب سازی بر اساس:
فقط نمایش کالاهای موجود
دسته بندی محصولات
جست و جو
جنس سنگ
نوع سنگ
رنگ
مدل
سنگ عادل به مدیریت عالیپور
آدرس : اصفهان، اصفهان، محموداباد خیابان ۱۴ زوبروی بانک تجارت
تلفن ثابت:
موبایل: 09101105634
آدرس سایت :
سنگ عادل
اصفهان - اصفهان
سنگ قبر نطنز کد 107
سنگ نطنز مولایی و چاپی موجود
2 روز پیش
نطنز سوپر متری ۲۸۰۰
سنگ عادل
اصفهان - اصفهان
سنگ قبر برزیلی کد 102
وارد کننده سنگ برزیلی هستیم
2 روز پیش
با توجه به نوسانات قیمت لطفا در واتساپ پیام دهید
سنگ عادل
اصفهان - اصفهان
سنگ قبر هرات کد 110
اینکار هرات چند طبقه است
2 روز پیش
اینکار با سنگ سوپر تقریبا ۴۰ میلیون
سنگ عادل
اصفهان - اصفهان
مقبره های‌ ابزار خورده آماده سنگ چینی ازنا کد 122
آماده به صورت چسب خورده و پازلی با کتیبه
2 روز پیش
با توجه به نوسانات قیمت لطفا در واتساپ پیام دهید
سنگ عادل
اصفهان - اصفهان
2 روز پیش
استعلام قیمت با پیام در واتساپ
سنگ عادل
اصفهان - اصفهان
2 روز پیش
برای اطلاع از قیمت در واتساپ پیام بدید
سنگ عادل
اصفهان - اصفهان
2 روز پیش
اینکار و هم با نی ریز هم با ازنا قابل اجرا داریم برای استعلام قیمت تماس بگیرید
سنگ عادل
اصفهان - اصفهان
سنگ‌ مزار تلفیقی مرمر سبز و مشکی نطنز کد 129
سنگ مرمر کرمان در رنگهای مختلف موجود میباشد قابل اجرا با تمامی سنگ ها
2 روز پیش
به دلیل قیمت پر نوسان مرمر به روز قیمت اعلام میشه
سنگ عادل
اصفهان - اصفهان
سنگ هرات و نطنز کد 134
سنگ هرات 160*60 با دوری نطنز قیمت بستگی به تمیزی سنگ هرات از 38 تومن تا حدود 50 تومن قابل اجرا میباشد
2 روز پیش
38 تا 50
سنگ عادل
اصفهان - اصفهان
سنگ قبر برزیلی کد 120
سنگ 180*60 13 میلیون
2 روز پیش
سنگ 180*60 13 میلیون
سنگ قبر را می توان از بین انواع سنگ های طبیعی و مصنوعی انتخاب کرد و این به سلیقه فرد بستگی دارد البته قبل از انتخاب حتما خصوصیات هر سنگی را بررسی کنید و سنگ مناسب را انتخاب کنید .
سنگ های مصنوعی به دلیل انجام فرآوری در کارخانه از نظر شکل ظاهری شکیل تر و بهتر می باشد اما سنگ طبیعی به دلیل طبیعی بودن آن کیفیت خاص خود را دارد.سنگ های طبیعی که میتوان به عنوان سنگ قبر انتخاب کرد از قبیل : تراورتن، مرمریت، گرانیت، مرمر، لایم استون، سنگ چینی و غیره . اگر دنبال سنگ قبر با دوام بالا هستید بهترین انتخاب سنگ گرانیت و یا سنگ مصنوعی نانو است . اگر سنگی را برای سنگ قبر انتخاب کنید که کم مقاومت باشد سنگ قبر زودتر دچار ترک خوردگی و تخریب می شود به همین خاطر در انتخاب نوع سنگ دقت کنید . در بازار سنگ مزار تنوع زیادی وجود دارد اما معمولا از سنگ های مشکی گرانیت و سنگ مرمر در رنگ های متنوع سفید و سبز است استفاده می شود .اما بهترین نوع سنگ قبر سنگ گرانیت و سنگ مرمریت میباشد و سنگ های مصنوعی که میتوان به عنوان سنگ قبر انتخاب کرد از قبیل : سنگ نانو
انواع سنگ قبر
  • سنگ قبر گرانیت : بهترین نوع گرانیت که برای سنگ قبر بیشتر مورد انتخاب قرار می گیرد سنگ گرانیت مشکی رنگ است . بر روی همه سنگها میتوان عکس گذاشت , اما سنگهای براق جلوه عکس بهتر است و زیباتر نشان میدهد , با تجربه ای که افراد با تجربه دراین امر دارند بر روی سنگ گرانیت عکس جلوه بهتری دارد.
    سنگ گرانیت نطنز : سنگ نطنز از دسته سنگ های بسیار مقاوم و با دوام و پر طرفدار است که علاوه بر رنگ مشکی در رنگ طوسی هم موجود است .
    سنگ گرانیت سیمین اصفهان : سنگ این منطقه در مقابل شرایط دگرگون محیطی و حکاکی های سنگ قبر بر روی آن بسیار مقاوم و مستحکم است و رنگ آن مشکی یکدست است و برخی از آن دارای ریز دانه های مشکی و سفید است .
    سنگ گرانیت مشکی توییسرکان : از دسته سنگ های مشکی می باشد که تا به امروز پرکاربرد ترین سنگ در زمینه سنگ قبر بوده است.این سنگ دارای تراکم بسیار بالا و قبلیت ساب پذیری خوب است .جذب آب سنگ گرانیت توییسر کان بسیار کم است .
    سنگ گرانیت مشکی برزیلی : این سنگ در اکثر کارگاه های ساخت سنگ قبر وجود دارد .این سنگ گرانیت بر خلاف اسمش محصول کشور چین است سطح این سنگ کاملا" صاف و صیقلی است و نسبت به سنگ های گرانیت ایرانی قابلیت لیزر پذیری بالاتری دارد .در زیر و کف سنگ گرانیت برزیلی قرنیز هایی وجود دارد که باعث می شود سنگ در ارتفاع بالتری از سطح زمین قرار گیرد که باعث می شود کمتر عابری روی سنگ قبر راه رود به همین خاطر حکاکی روی سنگ کمتر مورد سایش قرار می گیرد .همچنین رنگ مشکی آن زیبایی خاصی دارد .این سنگ از ضخامت 3 تا 30 سانتی متر در بازار سنگ موجود است .
    سنگ مرمر : سنگ مرمر برای انتخاب به عنوان سنگ قبر مشتریان خاص خود را دارد .سنگ مرمر در رنگبندی های صورتی , نارنجی , سبز , کرم , قهوه ای و سفید ارائه می شود .رگه های موجود در سنگ مرمر شکل خاص سنگ را تشکیل می دهد که در قیمت سنگ تاثیر گذار است .مقاومت سنگ مرمر در برابر سرما و گرما بالا است و هرچه رگه های کمتر و سطح براق تری داشته باشد از مقاومت بالاتری برخوردار است .
  • سنگ هرات : سنگ هرات از تخته سنگ های موجود در افغانستان استخراج می شود .رنگ سنگ هرات سفید همراه با رگه های سبز رنگ است .سنگ هرات در ضخامت های 3 الی 20 سانتی متر موجود است .
  • سنگ شبق : این سنگ مشکی رنگ است و دارای ظاهری براق و درخشان می باشد و از گران ترین سنگ های موجود در بازار است .
سنگ نانو : این سنگ از دسته سنگ های مصنوعی است و از مخلوط‌کردن بقایای سنگ‌های دیگر با موادی مثل سیمان و رزین به‌دست می‌آید که وزن آنرا بسیار کمتر از سنگ‌های طبیعی کرده و نصب آن‌را راحت‌تر می‌سازد.قیمت سنگ نانو نسبت به سنگ های طبیعی پایین تر است .سنگ نانو فقط در ضخامت 3 سانتی متر موجود است .
سنگ نانو از جذب آب بسیار اندکی برخوردار است به همین دلیل مقاومت و استحکام خوبی دارد و دیرتر دچار رنگ پریدگی می شود .در بازار سنگ نانو چینی ( وارداتی ) و سنگ نانو ایرانی موجود است .سنگ نانو خارجی در ضخامت 4 سانتی متری هم وجود دارد و در دو نوع مات و براق به فروش می رسد .
سنگ نانو چینی کیفیت بالاتری نسبت به سنگ نانو ایرانی دارد ,چینی ها در برخی موارد ادعا دارند که جذب آب سنگ نانو صفر میباشد .سنگ های نانو چینی نسبت به سنگ نانو ایرانی در رنگ سفید براق تر و سفید تر و روشن تر است و تصویر منعکس شده را میتوان در این سنگ مشاهده کرد اما در سنگ نانو ایرانی تصویر منعکس شده کدر و مات است ولی قیمت سنگ نانو وارداتی دو تا سه برابر سنگ نانو ایرانی است .تنها عیب سنگ نانو این است که چاپ تصویر حک لیزری تصویر روی سنگ سفید رنگ کمی ضعیف تر است نسبت به حک لیزری تصویر بر روی سنگ مشکی رنگ .
نکات انتخاب سنگ قبر
بهترین ضخامت سنگ قبر باید چقدر باشد ؟
حداقل ضخامت استاندارد برای سنگ قبر 3 سانتی متر می باشد و می توان به دلخواه ضخامت را تا 8 سانتی متر افزایش داد که هر چقدر ضخامت سنگ بیشتر باشد مقاومت و دوام سنگ قبر بالاتر می رود .
ابعاد سنگ قبر چگونه محاسبه می شود ؟
برای ساخت سنگ قبر مانند دیگر ساخت و ساز ها باید متریال مناسب را رعایت کرد انتخاب نوع سنگ و شکل آن سلیقه ای است اما اندازه آن سلیقه ای نیست .ابعاد استاندارد سنگ قبر 60 در 180 سانتی متر است که در ضخامت 3 الی 8 سانتی متر می باشد و سایز استاندارد سنگ های ایستاده برای مزار 60 در 90 سانتی متری است .زیبایی سنگ قبر و همچنین رنگ سنگ مورد بسیار با اهمیتی است و رنگ سنگ در این زیبایی تاثیر گذار است دو رنگ متداولی که برای سنگ قبر بیشتر مورد انتخاب قرار می گیرد رنگ سیاه و سفید است و میزان براق بودن و جلای سنگ در زیبایی حکاکی روی سنگ بسیار موثر است .
سنگ قبر مقرون به صرفه
سنگ قبرهایی که از نوع کوارتزیت، گابرو، تراولتن و دیوریت هستند، جز انواع سنگ قبرهای ارزان قیمت محسوب می‌شوند. این نوع سنگ‌ها با کیفیت و دوام نسبتا مناسب را دارند
حکاکی بر روی سنگ قبر :
برای حکاکی متن و یا تصویر بر روی سنگ قبر ها از دو روش استفاده می شود
یک روش سنتی که همان حکاکی با دست میباشد , که شخص با دست خطوط نوشته شده را حک میکند
و نوع دیگر توسط دستگاه سند بلاست و لیزر انجام میگردد که خطوطی که نمیتوان با دست حک کرد بصورتی خیلی دقیق تر انجام داد.
قرنیز سنگ :
برای اطراف سنگ قبر به عنوان قاب سنگ به همراه سنگ یک بسته قرنیز هم وجود دارد اما برخی از مواقع برای ارتفاع دادن به سنگ قبر از قرنیز هایی هم جنس خود سنگ استفاده می شود .
تعمیرات سنگ قبر :
در گذر زمان بر اثر آب و هوا و بارش باران سنگ ها دچار سایش و یا ترک خوردگی می شوند و یا حکاکی ها از بین می روند و رنگ خود را از دست می دهند .رنگ آمیزی و تعمیر قرنیز های سنگ قبر و حتی زیر ساخت سنگ کار بسیار سختی است اما اگر افراد خانواده میت قصد داشته باشند از همان سنگ قبر قدیمی مجدد استفاده کنند سنگ باید مجدد ساب بخورد به همین دلیل به اندازه چند میل از ضخامت سنگ کم می شود اما اگر از سنگ قدیمی استفاده نشود بسیار به صرفه تر است زیرا سنگ به مرور زمان و بر اثر تغییرات آب و هوایی مقاومت خود را از دست داده است .
 
نوع فعالیتگروه-زیرگروهمدیریتآدرسبازدید
سنگ قبر شریفی خدمات ساختمان_حجاری و تولید مصنوعات سنگیآقامعلی شرفی امیدرزن ، بلوارامام خمینی ، بالاتر از کوچه الله جانی ، بلوار آیت اله شوندی ، پلاک 145 ، طبقه همکف555
سنگ قبر تراشی جنت خدمات ساختمان_حجاری و تولید مصنوعات سنگییداله اتحادپاکمحجن آباد ، بخش کامفیروز ، روستای مهجن آباد ، خیابان اصلی سمت چپ روبروی داروخانه ، طبقه همکف731
سنگ مقبره معراج خدمات ساختمان_حجاری و تولید مصنوعات سنگیسیدمهدی حسینیزیر آب - خیابان ورزش - کوچه شهید ذوالفقاری - بلوار امام رضا - طبقه همکف475
سنگ قبر خدمات ساختمان_حجاری و تولید مصنوعات سنگیسیدمحمدحسین سجادی پوریاسوج ، کوی ازادگان ، خیابان ششم آزادگان ، بلوار کشاورز ، طبقه همکف490
سنگ قبر تراشی سید خدمات ساختمان_حجاری و تولید مصنوعات سنگیسیدمحمد منصورییاسوج - شرف اباد - خیابان (( 12 متری )) - خیابان ( 20 متری ) - طبقه همکف761
سنگ قبر کریمی خدمات ساختمان_حجاری و تولید مصنوعات سنگیخشایار کریمیآبدانان ، خیابان مطهری ، نبش خیابان سلمان فارسی ، - ، طبقه همکف500
حجاری سنگ قبر خدمات ساختمان_حجاری و تولید مصنوعات سنگیمحمدباقر براتیخور ، آیت اله طالقانی ، خیابان آیت اله طالقانی ، کوچه ساحل ، پلاک 2 ، طبقه همکف416
حجاری سنگ قبر خدمات ساختمان_حجاری و تولید مصنوعات سنگیمحمدباقر براتیخور ، آیت اله طالقانی ، خیابان آیت اله طالقانی ، کوچه ساحل ، پلاک 2 ، طبقه همکف400
سنگ قبر سید خدمات ساختمان_حجاری و تولید مصنوعات سنگیسیدیوسف مقامس زادهخورموج - بلوار بسیج - روبروی ترمینال قدیم - شمال چراغ راهنمایی - طبقه همکف551
سنگ قبر تراشي يزداني خدمات ساختمان_حجاری و تولید مصنوعات سنگیمجيد يزدانيساري بلوار امام رضا جنب پل عابر پياده621